(1949, Szabadszállás) Munkácsy-díjas szobrászművész, a Nemzetközi Velencei-tavi Symposion alapítója, művészeti vezetöje, a Symposion Alapítvány alapító elnöke.
„Leggyakrabban hagyományos fémmegmunkálási eljárásokat használ, de installációs műveiben a fény átszellemítö erejére és szimbolikus jelentésére is épít, hasonlóam, mint természetművészeti témájú komputergrafikáiban. Az acélszobrászat területén eredeti felület megmunkálási módszert fedezett fel művei transzcendens mondanivalójának kifejezésére, amit azóta több művész is használ. Kisplasztikáiban a legösibb jeleket gondolja újra és használja fel, leggyakoribb motívumai a négy öselem, és a szimbolikus jelentésben gazdag elemi geometrikus formák: kör, négyzet. Emellett ornamentális motívumokkal is dolgozik és a kozmikus világot jelképezö téri kontextusokat teremt. Fö témája a világ harmonikus rendje és a kozmikus egész teljessége. Kontrasztos elemeket használ, a fényes és matt, rozsdás és polírozott, rücskös és sima, geometrikus és organikus mozzanatokból építi fel filozófiai mélységű üzeneteit. Péter Ágnes műveit szemlélve arra kényszerül az ember, hogy intuitíve élje át a művész mondanivalóját, amely egyszerre szubjektív lét-interpretáció és a világ egységéröl, teljességéröl, a dolgok, jelenségek lényegéröl, összefüggéseiröl alkotott belsö képzet, ugyanakkor titokzatos jelrendszer, amely ösi vagy eljövendö kultúrák töredékekben fennmaradt totemjeire, megtalált emlékműveire emlékeztet, ismeretlen erök megsejtésére késztet, magasabb szellemi tartalmak megértésére szólít fel. Egyszóval megszólít és gondolkodásra, érzelmek, érzések átélésére ösztönöz. Péter Ágnes műveiböl az erö, az értelem, és az érzelem mágikus harmóniája árad, amely magával ragadja azokat is, akik nem kívánnak elmélyülni a jelentések megfejtésébenâ€. N. Mészáros Júlia
(1949, Szabadszállás) Munkácsy-díjas szobrászművész, a Nemzetközi Velencei-tavi Symposion alapítója, művészeti vezetöje, a Symposion Alapítvány alapító elnöke.
„Leggyakrabban hagyományos fémmegmunkálási eljárásokat használ, de installációs műveiben a fény átszellemítö erejére és szimbolikus jelentésére is épít, hasonlóam, mint természetművészeti témájú komputergrafikáiban. Az acélszobrászat területén eredeti felület megmunkálási módszert fedezett fel művei transzcendens mondanivalójának kifejezésére, amit azóta több művész is használ. Kisplasztikáiban a legösibb jeleket gondolja újra és használja fel, leggyakoribb motívumai a négy öselem, és a szimbolikus jelentésben gazdag elemi geometrikus formák: kör, négyzet. Emellett ornamentális motívumokkal is dolgozik és a kozmikus világot jelképezö téri kontextusokat teremt. Fö témája a világ harmonikus rendje és a kozmikus egész teljessége. Kontrasztos elemeket használ, a fényes és matt, rozsdás és polírozott, rücskös és sima, geometrikus és organikus mozzanatokból építi fel filozófiai mélységű üzeneteit. Péter Ágnes műveit szemlélve arra kényszerül az ember, hogy intuitíve élje át a művész mondanivalóját, amely egyszerre szubjektív lét-interpretáció és a világ egységéröl, teljességéröl, a dolgok, jelenségek lényegéröl, összefüggéseiröl alkotott belsö képzet, ugyanakkor titokzatos jelrendszer, amely ösi vagy eljövendö kultúrák töredékekben fennmaradt totemjeire, megtalált emlékműveire emlékeztet, ismeretlen erök megsejtésére késztet, magasabb szellemi tartalmak megértésére szólít fel. Egyszóval megszólít és gondolkodásra, érzelmek, érzések átélésére ösztönöz. Péter Ágnes műveiböl az erö, az értelem, és az érzelem mágikus harmóniája árad, amely magával ragadja azokat is, akik nem kívánnak elmélyülni a jelentések megfejtésébenâ€. N. Mészáros Júlia
Egység 1995. C print, Velence 70 x 100 cm,
Nádkocka 1996. C print, nád installáció, 3 x 3 x 3 m, Velence 70 x 100 cm,